tirsdag 19. mai 2015

eddap liks

Jeg så nettopp filmen eddap liks fra 2014 med Dustin Hoffman og Judy Dench i hovedrollene. Veldig koselig film som gikk på NRK 1 rett før helgen. Hans store interesse er blomster som han dyrker på balkongen, hennes er skilpadden Alfie. Nå handler ikke filmen direkte om planter, men det er allikevel litt av rammen i denne småmorsomme kosefilmen. Det er kanskje sånn vi er, vi som er hagegale, ja, nettopp litt gale. Alltid kjekt å se filmer og serier som viser flotte balkonger, terrasser og hager. Jeg holder for eksempel ut ganske mange bestialske mord i Midsomer murders og Miss Marple bare for å få se alle de fine hagene, eller nå i det siste Indiske Somre der hagene også er et stort pluss.

Min lille balkong kan ikke sammenlignes med Mr Hoppy sin, den blir ikke akkurat prioritert for å si det sånn, men kanskje jeg må begynne med dette. Det er i hvert fall ingen snegleplage der, så kanskje det er et sted å dyrke salat.

Eddap liks går det fortsatt an å se på nettet på nrk.no, frem til og med 28 mai, og den skal visstnok også vises igjen i begynnelsen av juni.

3 kommentarer:

  1. Der kjenner jeg meg igjen. Det er mange filmer som har en såpass koselig ramme, at innholdet kommer litt i bakgrunnen :)

    SvarSlett
  2. Takk for tipset :) Får ikke sett den filmen nå, men kanskje det blir en anledning senere.

    SvarSlett
  3. I går gikk siste episode av liten hage store planer med Monty Don også, det har vært en fin hageserie.

    SvarSlett