onsdag 24. juni 2015

Rhododendron i vekst

Noe vokser fortere enn en tror. Jeg tenker alltid at Rhododendron vokser sakte, men når jeg ser hvor stor denne har blitt bare på noen få år vokser den ikke så verst allikevel. Kanskje er jorden her akkurat passelig sur. Eller også var den bare så glad for å slippe ut av krukken der den hadde bodd i noen år at den bestemte seg for å ta igjen det tapte.

Sånn ser den ut nå, hvilken sort det er vet jeg ikke. Tror en har orden på merkelappene, men av og til svikter systemet. 



Sånn så den ut i 2012. Den har da vokst ganske mye på bare tre år.

Dette er fra litt tidligere i juni i år. Knoppene starter ganske mørke, så blir blomstene lysere etter hvert som de åpner seg.

Jeg har to andre sorter som har stått bare noen meter bortenfor denne omtrent like lenge, men de har ikke vokst på langt nær så mye. I år har de fått oppkvernet juletre til matpakke, håper det gjør at de trives bedre. Hvis de ikke tar seg sammen blir de forflyttet til neste år.

4 kommentarer:

  1. Så stor og flott rhododendronen din har blitt! Det er tydelig at den trives.

    SvarSlett
  2. Ja her har det skhedd mye på få år:) Jeg har også tenkt at rhododendron er saktevoksende.

    SvarSlett
  3. Så flott med mørkere røde ungblomster og rosa utsprunget! Ser ut som den trives godt, ja!

    SvarSlett
  4. Ja, rodo er en flott plante når den trives. Jeg liker både dem og azalea veldig godt.

    SvarSlett